Esettanulmány egyedi szoftverfejlesztésről

Gyártási dokumentációk kezelése

Cég bemutatása

1994 óta működő magyar, magántulajdonú vállalkozás. Főtevékenysége a XXI. század fogyasztói igényeinek megfelelő, a snack-ek kategóriájába tartozó kukoricából készült extrudált termékek gyártása, belföldi és külföldi forgalmazása. 

Megoldandó probléma és állapot

Az ügyfél a gyártási dokumentációs hatékonyság növelése céljából fordult hozzánk. Az általuk alkalmazott dokumentációs rendszer nem tette lehetővé az esetleges vevői reklamációk vagy az auditok során felmerülő kérdések esetén a gyártási dokumentumok gyors visszakövethetőségét. Ennek érdekében egy olyan rendszerfejlesztési megoldást javasoltunk, mely egyrészt egyedi szoftverfejlesztési megoldással, másrészt vonalkódtechnikai eszközökkel tette eredményesebbé és nyomon követhetőbbe a folyamatot, mindezt úgy, hogy a meglévő dokumentációs rendszerrel is kompatibilis volt, így elkerülhető volt a teljes rendszer költséges és időigényes lecserélése.

Megoldás

A megvalósított rendszer célja, hogy a gyártási folyamatok során jelenleg nyomtatott formában átadott, majd esetlegesen kézzel kitöltött vagy szerkesztett és a Excel állományokban visszarögzített termelési információk jól strukturált, lekérdezhető és összekapcsolható formában álljanak rendelkezésére.​ Ennek érdekében a fejlesztett szoftver lehetőséget biztosít az előre egyeztett gyártási dokumentumok adatainak felvételére, illetve a termékkel kapcsolatba kerülő anyagok és más termékek gyártási dokumentációjának hozzákapcsolására. Az egyes azonosítókhoz vonalkódok is társíthatók, így egy adott késztermék kódjának fizikai beolvasásával vagy azonosítójának beírásával azonnal megjeleníthető digitálisan, kereshető és exportálható formátumban az összes hozzá kapcsolt adat és űrlap.

A könnyen kezelhető kereső felület segítségével a felhasználó lekérdezheti, hogy egy adott azonosítójú összetevő (univerzális kereső mező) mely termékek esetében, mikor és hol került felhasználásra. Így egy esetleges jövőbeni audit kapcsán felmerülő kérdésekere az adatok egy helyen lesznek feltüntetve kereszthivatkozásokkal. ​A rendszerben lehetőség van a felhasznált anyagmennyiségek riportálására és lekérdezésére is. Az összetevő vagy csomagolóanyag azonosító megadása után a szoftver egy összesített táblázatban mutatja be, hogy az adott tétel mikor és milyen műszakban, mekkora mennyiségben került felhasználására. Továbbá a hozzátartozó űrlapok is listázásra kerülnek, amelyek külön ablakban nyílnak meg az átláthatóság érdekében.​

Az adatok importálása és exportálása történhet akár excel formátumban is, ami a szoftvert alkalmassá teszi vállalatirányítási rendszerek kiegészítésére is, így elkerülhető ezek költséges lecserélése vagy fejlesztése.

A kialakított rendszer hatása, elért eredmények

A rendszer kialakítása és tesztelése után az ügyfél a bevezetést követő évben drasztikus fejlődésről számolt be, számításaik szerint az auditok során az új rendszer hatására 49%-kal csökkent az észlelt nemmegfelelőségek száma. Ezen felül a felhasznált összetevők és a késztermékek gyártást követő adminisztrációjára fordított idő nagyjából 71%-kal csökkent.

Share the Post:

Kapcsolódó bejegyzések