Lépjen kapcsolatba ügyfeleivel a vonalkód technológia segítségével

A vonalkód technológia hosszú utat tett meg az 1974-ben történt első kereskedelmi felhasználásuk óta, amikor egy rágógumi csomagoláson mindössze nyolc számjegyet alakították át egy vonalkódba és használták fel elsőként termék azonosításhoz. Azóta a vonalkódok használata globálisan is elterjedt és mára már szerves részét képzik mindennapi életünknek. Az egyszerű kereskedelmi felhasználástól egészen a kibővített adatkapacitás által a gyártósorokon keresztül, az egészségügyi felhasználásokig mindenhol megtalálhatók. Általában automatikus azonosításnak és adatrögzítésnek (AIDC) is nevezik. A vonalkód technológia széles körű elterjedése és a növekvő kereslet újabb kihívást állított a meglévő adatkapacitási korlátok elé, ebből adódóan nagyobb kapacitású vonalkódokat fejlesztettek ki. A mai vonalkódok, beleértve a QR-kódokat is, több mint 7000 karaktert képesek tárolni kisebb helyen, mint az első UPC-vonalkódok. A vonalkód-technológiák nemcsak adatkapacitási korlátaikban nőttek, hanem abban a képességben is, amellyel a gyártók erősebb kapcsolatokat és mélyebb adatbetekintést tudnak kialakítani ügyfeleikkel.

Kritikus információk megosztása a gyártósorról

A mai vonalkódok kibővített adatkapacitása lehetővé teszi a gyártók számára, hogy több információt adjanak át ügyfeleiknek, beleértve a termék gyártási és lejárati idejét, a gyártás helyét, a tételszámot és egyéb olyan információkat, amelyek lehetővé teszik a termékvisszahívásokra való gyorsabb reagálást és az azonosított minőségi problémák kezelését. Minden egyes címke egyedi azonosítója az adott terméknek, amely közvetlenül a gyártó vonalához és adataihoz kapcsolja vissza azt. Ekképpen a címke közvetlen összekötő kapocsként működik a termék felhasználója és gyártója között. 

Ez a kapcsolat biztosítja a gyártók számára azt a nagyra értékelt képességet, hogy közvetlenül a fogyasztókhoz szóljanak. A megfelelően kódolt vonalkódos címkék a gyártók számára lehetővé teszik a felhasználói élmény javítását, a márkahűség kialakítását és az értékes vásárlói információk rögzítését.

Technológia az erősebb ügyfélkapcsolatért

A vonalkódok számos felhasználási területe független az iparágaktól, legyen szó az elektronikáról, a gépjárműiparról, a kiskereskedelemről vagy az élelmiszeriparról. Vonalkódokkal mindenhol találkozhat, az üzleti és személyes életében is egyaránt. Az ügyfélkapcsolatok eredményesebbé tételéhez a vonalkódok is már számos megoldást kínálnak. 

Ebből adódóan az egyik népszerű vonalkód-alkalmazási trend a QR kódok felhasználása a marketing kampányok vagy az ügyfél kommunikáció során. Például a vonalkódok beolvasásával egy adott bútor, termék kicsomagolási vagy összeszerelési útmutatója jeleníthető meg videós formában. Ez a közvetlen kapcsolat akár testre is szabható a felhasználói élmény javításának érdekében. Ekképpen a beolvasó eszköz földrajzi helyzetének ismeretében a gyártó képes a linkelt videókat a vásárló által beszélt nyelvre szabni. 

A vonalkód-technológiát a gyártók arra is felhasználhatják, hogy forgalmat generáljanak a webhelyeikre, és könnyebb vásárlási folyamatot hozzanak létre a fogyasztók számára. A QR-kódok használatával, amelyek a termékekhez közvetlenül a gyártó kellékanyagokkal foglalkozó weboldalára mutató linket biztosítanak, leegyszerűsíthető a jövőbeli termékek, valamint a folyamatos fogyóeszközök megrendelése.

A vonalkód beolvasásáért járó ösztönző programok, például versenyek, pontok vagy kedvezmények felajánlásával a gyártók márkahűséget építhetnek vásárlóik körében, valamint értékes információkat gyűjthetnek arról, hogy ki, hogyan és hol vásárolja a termékeiket. A gyártók a vonalkódokat az átláthatóság és a fogyasztói bizalom növelésére is használhatják azáltal, hogy a vonalkódcímkék tartalmán keresztül foglalkoznak a vásárlói aggályokkal, például a beszerzési információkkal, a termék összetevőivel, a gyártási és tervezési újításokkal vagy a biztonsági minősítésekkel.

A szórakoztatóiparban, a kiskereskedelemben és a vendéglátóiparban a vonalkód- és QR-technológia segítségével ügyfélhűség-programok valósíthatók meg a “check-in” alkalmazásokban. Ezek az alkalmazások nem csak a fogyasztói hűséget erősítik, de azáltal, hogy a vásárló beolvas egy QR-kódot, a vállalatok értékes információkhoz jutnak arról, hogy mikor és mely fogyasztók tartózkodtak egy adott helyen egy adott időpontban. A fogyasztói információk nyomon követésének és összekapcsolásának módjai sok vállalat marketingosztálya számára régóta kihívást jelentenek. Most, hogy már létezik az ilyen kapcsolatok létrehozására alkalmas technológia, a gyártók előtt álló legnagyobb kihívás az, hogy hogyan lehet a legjobban kihasználni a QR-kód címkén történő elhelyezésével elérhető információk gazdagságát.

A vonalkódtechnológia a gyártók számára példátlan hozzáférést biztosít a vásárlóikhoz a rendelkezésre álló információk mennyiségét és a fogyasztóktól gyűjthető információk minőségét illetően. Ez az információ csak akkor értékes, ha a vonalkódok pontosak, olvashatóak és megfelelnek az ipari szabványoknak. 

Ön is szeretne szorosabb kapcsolatot kiépíteni ügyfeleivel a vonalkódtechnológia segítségével? – Keressen fel minket és szakértő csapatunk segít megoldást találni.

Kapcsolódó cikkek